ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
(ÁSZF)
a
honlapon felkínált szolgáltatások igénybevételére és termékek megvásárlására
Szolgáltató:
Teach Kft.
Az ÁSZF hatálybalépésének időpontja:
2013. január 1.
1. Általános adatok, elérhetőségek
1.1. A Szolgáltató adatai
A www.vinotravel.hu honlapot üzemeltető, jelen ÁSZF feltételei szerint szolgáltatásokat értékesítő és internetes csomagküldő szolgálatot működtető Szolgáltató cégneve:
Teach Oktató és Számviteli Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
(továbbiakban: a Szolgáltató)
A Szolgáltató székhelye: 2049 Diósd, Radnóti Miklós utca 27.
A Szolgáltatót nyilvántartásba vevő Cégbíróság: Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
A Szolgáltató cégjegyzékszáma: 13-09-093209
A Szolgáltató adószáma: 12961397-2-13
A Szolgáltató képviselője: Urbán László ügyvezető
A Szolgáltató honlapjának címe: www.vinotravel.hu
(továbbiakban: a Honlap)
A Honlapon található adatok, fotók, leírások a Szolgáltató tulajdonát képezik, ezért azok egyedi/tömeges összegyűjtése, lementése, tárolása kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásos engedélyével lehetséges.
1.2. A Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat
A Szolgáltató telefonszáma: +36 70 552 64 94
A Szolgáltató e-mail címe: info@vinotravel.hu
A Szolgáltató az Igénybevevők kérdéseinek megválaszolására, reklamációik kezelésére telefonos Ügyfélszolgálatot tart fent a jelen pontban rögzített telefonszámon, munkanapokon hétfőtől – csütörtökig 9 és 16 óra között. A Szolgáltató az 1. pontban rögzített e-mail címre, illetőleg a Szolgáltató székhelyére érkező leveleket munkanapokon fogadja és kezeli.
1.3. A Szolgáltató Felügyeleti Szervei
1.3.1 Kereskedelmi hatóság:
Diósd Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Jegyzője
Címe: 2049 Diósd, Szent István tér 1. A. épület
Telefonszáma: + 36 23 545-550
1.3.2. Panaszügyintézés, Panaszfórumok:
Az Igénybevevő a termékkel, szolgáltatással, a Szolgáltatóval vagy a Honlappal kapcsolatos panaszait a Szolgáltató 1.1 és 1.2. pontban rögzített elérhetőségein és módokon (szóban, írásban, levélben, ill. e-mailen) jelezheti, aki mindent megtesz a panasz vonatkozó jogszabályoknak megfelelő orvoslása és az Igénybevevő elégedettsége érdekében.
A panaszügyintézés helye megegyezik a Szolgáltató 1.1. pontban közölt székhelyével.
Fogyasztóvédelmi hatóság:
Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1 329-7017, +36 1 236-3900,
Telefax: +36 1 235-0856
E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu
Békéltető testület:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszáma: +36 1 4747 921
E-mailcíme: pmbekelteto@pmkik.hu
1.4. A Szolgáltató tevékenységére vonatkozó főbb jogszabályok:
Polgári Törvénykönyv
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
Jogszabályszövegek elérhetőek innen: https://kereses.magyarorszag.hu/jogszabalykereso
2. Szerződéskötésre vonatkozó információk
2.1. Szerződéskötésre vonatkozó általános információk
A Honlapon nyújtott Szolgáltatások értékesítése, teljesítése, valamint Termékek értékesítése, szállítása Magyarország területén történik.
A Honlapon történő vásárlás távollevők között kötött szerződésnek minősül, amely ügyletre az 1.4. pontban meghatározott jogszabályok vonatkoznak.
A Szolgáltató az Igénybevevővel szemben a Honlapon kínált termékek – vele szerződésben álló - előállítóit, a szolgáltatások – vele szerződésben álló - nyújtóit teljes körben képviseli a jelen ÁSZF feltételei szerint.
A Honlapon kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja, az ilyen módon kötött szerződés később nem hozzáférhető.
A Honlapon történő szerződéskötés nyelve a magyar.
A Honlapon feltüntetett árak és díjak bruttó árak/díjak, azokat további adó nem terheli. A Szolgáltató a Honlapon értékesített termékek, szolgáltatások fizetésével, szállításával kapcsolatos járulékos költségekről az Igénybevevő által választható egyes fizetési-, szállítási módoknál a szerződés megkötése előtt a Honlapon ad részletes tájékoztatást.
A Szolgáltató a Honlapon értékesített termékek, szolgáltatások fizetésének, teljesítésének, szállításának módjairól, részletes feltételeiről az Igénybe vevő által választható egyes fizetési-, szállítási módoknál a szerződés megkötése előtt – a 2.2. és 2.3. pontoknak megfelelően - a Honlapon ad részletes tájékoztatást.
A Honlapon a jelen ÁSZF feltételei szerint köthető – Igénybevevő külön regisztrációját nem igénylő - szerződések tárgya:
- Szolgáltatások megrendelése a 2.2. pont rendelkezéseinek megfelelően
- Termékek vásárlása a 2.3. pont rendelkezéseinek megfelelően
A Honlapon a jelen ÁSZF feltételei szerint köthető szerződések tárgyát képező Termékek és Szolgáltatások lényeges jellemzőiről az Igénybevevő a szerződés megkötése előtt a Honlapon talál részletes információkat.
A Honlapon a szerződések elektronikus úton való megkötésének technikai lépései a 2.2. és 2.3. pontokból ismerhetőek meg.
A Honlapon történő szerződéskötésnek feltétele a jelen ÁSZF Igénybevevő általi megismerése és elfogadása.
Tekintettel arra, hogy a Honlapon kínált Szolgáltatások és Termékek alkoholtartalmú italok kínálását és/vagy árusítását foglalják magukban, a Szolgáltató tizennyolcadik életévét be nem töltött személy részére Szolgáltatást, Terméket nem értékesít. Amennyiben a Szolgáltató vagy a vele szerződésben álló közreműködő (így pl.: szállító, szolgáltatást nyújtó) nem tud kétséget kizáróan meggyőződni arról, hogy a Termék átvevője, a Szolgáltatás igénybevevője a tizennyolcadik életévét betöltötte, a Szolgáltató, illetőleg a vele szerződésben álló közreműködő köteles a teljesítést - az Igénybevevő költségére - megtagadni.
A jelen ÁSZF magatartási kódexre nem utal.
2.2. A Honlapon kínált Szolgáltatások megrendelésének menete:
a.) Az Igénybevevő az igényelt Szolgáltatást a „foglalás” gombra kattintva választhatja ki. Ezt követően foglalását a „Megrendelői űrlap” kitöltésével - a Szolgáltatás időpontjának, az Igénybevevők számának, az esetleges kiegészítő szolgáltatások kiválasztásának megjelölésével, a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges személyes adatainak megadásával, számlázási címének megjelölésével, a fizetési mód kiválasztásával - és a Szolgáltatás díjának megfizetésével véglegesítheti.
Az esetleges adatbeviteli hibák (így pl.: szolgáltatás tárgya, szolgáltatás mennyisége, számlázási cím, stb.) a szerződés megkötése előtt a „Megrendelői űrlap” áttekintése során beazonosíthatóak és kijavíthatóak, a Honlap által beazonosítható hibás/hiányos adatokat a Honlap piros színnel jelöli.
Fizetési feltételek: a Szolgáltatás(ok) díjainak fizetése a Szolgáltató részére történhet bankkártyával a Honlapon, és PayPal-on keresztül, valamint banki átutalással, illetőleg készpénzzel futárszolgálat utánvétes szolgáltatásán keresztül.
Az Igénybevevő a készpénzes fizetés választásával a Szolgáltatótól a Szolgáltatás igénybevételére feljogosító nyomatott „voucher” kiállítását és utánvéttel történő kiszállítását is megrendeli, amelynek díját a 2.3.c.) pontban rögzített táblázat nevesítve tartalmazza.
Az egyes fizetési módokról, határidőkről, fizetési feltételekről, fizetéshez kapcsolódó esetleges járulékos költségekről teljes körűen a Szolgáltató a szerződés megkötése előtt a „Megrendelői űrlapon” tájékoztatja az Igénybevevőt.
A Szolgáltató a díj kifizetését követő 5 munkanapon belül - az elektronikus számlázásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelő - elektronikus számlát állít ki és küld meg az Igénybevevő „Megrendelői űrlapon” rögzített e-mail címére.
b.) A „Megrendelői űrlap” kitöltését és a Szolgáltatás(ok) díjának megfizetését - a foglalás fenti 2.2.a.) pontnak megfelelő véglegesítését - követően a Szolgáltató a foglalásról az Igénybevevő által megadott e-mail címre a Szolgáltatás igénybevételhez szükséges valamennyi lényeges információt tartalmazó visszaigazolást küld. Amennyiben a visszaigazolás az Igénybevevő foglalásának véglegesítésétől számított 48 órán belül az Igénybevevőhöz nem érkezik meg, az Igénybevevő mentesül a szerződéses kötelezettség alól.
c.) Amennyiben az Igénybevevő a véglegesített foglalást követően a szerződéstől el kíván állni, mert a Szolgáltatást (Szolgáltatásokat) valamely okból nem kívánja igénybe venni, foglalását a Szolgáltató 1. pontban megjelölt e-mail címére vagy székhelyére küldött nyilatkozatával a Szolgáltatás díjának 50%-a ellenében, a Szolgáltatás(ok) időpontja előtti 8. nap 24. órájáig írásban lemondhatja. A foglalás lemondása esetén, amennyiben az Igénybevevőnek az előzőekben említettek szerint a Szolgáltatás megfizetett díjának 50%-a visszajár, a Szolgáltató a visszajáró díj(díjak) Igénybevevő részére történő visszafizetése iránt haladéktalanul intézkedik.
A Szolgáltatás(ok) időpontja előtti 7. nap 0. órája után a Felek úgy tekintik, hogy a Szolgáltatás(ok) teljesítése, előkészítése az Igénybevevő beleegyezésével megkezdődött. Az Igénybevevő által a Szolgáltatás(ok) időpontja előtti 7. nap 0. órája után történő lemondás esetén a Szolgáltató a Szolgáltatás díjának 100%-ára jogosult.
Amennyiben a Szolgáltató - az Igénybevevő 2.2.a.) pont szerinti foglalásával - megrendelt Szolgáltatást valamely okból nem tudja teljesíteni (pl.: a minimum létszámhoz kötött Szolgáltatás megvalósulásához szükséges létszám nem jön össze, stb.), a Szolgáltatás(ok) időpontja előtt jogában áll a foglalást törölni, illetőleg az Igénybevevő részére időpont módosításra ajánlatot adni. Amennyiben Igénybevevő a Szolgáltató módosítási ajánlatát annak megküldését követő 48 órán belül nem fogadja el, a foglalása törlésre kerül. A foglalás törlése esetén a Szolgáltató a már megfizetett díj(díjak) Igénybevevő részére történő visszafizetése iránt haladéktalanul intézkedik.
2.3. A Honlapon kínált Termékek vásárlásának menete:
a.) Az Igénybevevő az igényelt Terméket a „kosárba” gombra kattintva választhatja ki. Ezt követően rendelését az „online vásárlási űrlap” kitöltésével - a Termék darabszámának, a Termék megvásárlásához szükséges személyes adatainak megadásával, számlázási és szállítási címének megjelölésével, a fizetési mód kiválasztásával - és a Termék(ek) árának megfizetésével véglegesítheti. Az esetleges adatbeviteli hibák (így pl.: a termék fajtája, termék mennyisége, szállítási cím, számlázási cím, stb.) a szerződés megkötése előtt az „online vásárlási űrlap” áttekintése során beazonosíthatóak és kijavíthatóak, a Honlap által beazonosítható hibás/hiányos adatokat a Honlap piros színnel jelöli.
Fizetési feltételek: a Termék(ek) árának fizetése a Szolgáltató részére történhet bankkártyával a Honlapon, és PayPal-on keresztül, valamint banki átutalással, illetőleg készpénzzel futárszolgálat utánvétes szolgáltatásán keresztül. Az utánvétes szolgáltatás díját a 2.3.c.) pontban rögzített táblázat tartalmazza.
Az egyes fizetési módokról, határidőkről, fizetési feltételekről, fizetéshez kapcsolódó esetleges járulékos költségekről teljes körűen a Szolgáltató a szerződés megkötése előtt az „online vásárlási űrlapon” tájékoztatja az Igénybevevőt.
A Szolgáltató a vételár kifizetését követő 5 munkanapon belül - az elektronikus számlázásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelő - elektronikus számlát állít ki és küld meg az Igénybevevő „online vásárlási űrlapon” rögzített e-mailcímére.
b.) Az „online vásárlási űrlap” kitöltését és a Termék(ek) árának megfizetését - a rendelés fenti 2.3.a.) pontnak megfelelő véglegesítését - követően a Szolgáltató a rendelésről az Igénybevevő által megadott e-mail címre a Termék(ek) átvételéhez szükséges valamennyi lényeges információt tartalmazó visszaigazolást küld. Amennyiben a visszaigazolás az Igénybevevő rendelésének véglegesítésétől számított 48 órán belül az Igénybevevőhöz nem érkezik meg, az Igénybevevő mentesül a szerződéses kötelezettség alól.
c.) Szállítási információk:
Az Igénybevevő rendelésének kézbesítése csomagban történik a rendelés véglegesítését követő 1-3 munkanapon belül.
A Szolgáltató a megrendelt csomagokat szerződött futárszolgálattal kézbesíti Magyarországon belül minden városba és településre a fent rögzített határidőn belül munkaidőben (8-17 óra között).
A kézbesítés díja:
Csomagsúly |
Bruttó fuvardíj (Ft) / Csomag |
Utánvét bruttó díja (Ft) csomagokra (lásd.2.3.a.pont) v. szolgáltatás „voucher”-re (lásd.2.2.a.pont) |
0,1 – 1 kg |
2 800 |
1.950 Ft minden megkezdett 150.000 Ft értékhatárig |
1,1 – 3 kg |
3 100 |
|
3,1 – 40 kg |
4 200 |
Sikertelen kézbesítés esetén a második kézbesítési kísérlet díjmentes.
Kézbesítés esetén, az átvétel során az Igénybevevő köteles a csomag sértetlenségét a kézbesítő jelenlétében ellenőrizni. Sérült csomag esetében az Igénybevevő jogosult megtagadni a csomag átvételét és köteles a kézbesítővel a sérülésről jegyzőkönyvet felvenni. A Szolgáltató utólagos reklamációt a csomag fizikai sérülésével összefüggésben az előzőekben említettek szerint felvett jegyzőkönyv nélkül nem fogad el.
d.) Igénybevevő a Termék c.) pontnak megfelelő átvételét követő nyolc munkanapon belül a Szolgáltató székhelyére megküldött írásos nyilatkozatával a szerződéstől indokolás nélkül elállhat. Elállás esetén az Igénybevevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A terméket az Igénybevevő a Szolgáltató által - az írásos elállási nyilatkozat átvételétől számított 48 órán belül - e-mailben közölt Magyarországi címre köteles haladéktalanul, hiánytalanul visszaszolgáltatni. Abban az esetben, ha a Szolgáltató az írásos elállási nyilatkozat átvételét követő 48 órán belül nem közöl más címet, a terméket a Szolgáltató 1.1. pontban közölt székhelyére kell visszaszolgáltatni. Az Igénybevevőt a visszaszolgáltatás költségén felül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató az elállást követő harminc napon belül köteles a visszaszolgáltatott termék díját visszafizetni az Igénybevevő részére.
2.4. Igénybevevő elállási joga
A természetes személy Igénybevevő (továbbiakban: a Fogyasztó) a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat az alábbiak szerint:
a.) a 2.2. pontnak megfelelő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától a 2.2. c.) pont rendelkezéseinek megfelelően.
b.) a 2.3. pontnak megfelelő termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától a 2.3. d.) pont rendelkezéseinek megfelelően.
2.5. Szavatosság, jótállás
Ha a Fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó Szolgáltatóval szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
Igényérvényesítés helye: a Szolgáltató 1.1. pontban megjelölt székhelye.
A Szolgáltató a fogyasztó kifogásáról – a 49/2003. GKM rendeletnek megfelelő – jegyzőkönyvet köteles felvenni, és annak másolatát köteles a fogyasztónak átadni.
A Szolgáltató köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
2.6. Adatkezelés
2.6.1. A Szolgáltató az Igénybevevő azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatait és lakcímét bizalmasan, a jelen ÁSZF 2.2. és 2.3. pont szerinti szerződések létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó árak, díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti.
A Szolgáltató a jelen ÁSZF 2.2. és 2.3. pont szerinti szerződésekből származó árak és díjak számlázása céljából kezelheti a szerződések tárgyával kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.
A Szolgáltató a fent említetteken túlmenően a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek.
Az előzőekben említett célokból kezelt adatokat a Szolgáltató törli a szerződés létrejöttének elmaradása, a szerződés megszűnése esetén, valamint a számlázást követően. A hatályos és vonatkozó számviteli jogszabályoknak megfelelő időszakra a Honlapon vásárolt termékekről, illetőleg megrendelt szolgáltatásokról készült számla adatai rögzítésre és tárolásra kerülnek.
2.6.2. Az Igénybevevőnek lehetősége van személyes adatainak megadásával „regisztrálni” magát a Honlapon. A regisztráció a Honlapon történő vásárlásnak nem előfeltétele. A Honlapon történő regisztráció célja, hogy a regisztrált Igénybevevő a 2.2. pont szerinti megrendelés, és a 2.3. pont szerinti vásárlás során a 2.2. és 2.3. pontokban említett „űrlapok” egyszerűbb kitöltésével gyorsabban szerződhessen a Szolgáltatóval. Az Igénybevevőnek lehetősége van rá, hogy a szolgáltatás igénybevételét/vásárlást megelőzően, a szolgáltatás igénybevétele során vagy szolgáltatás igénybevétele/vásárlás után a regisztrációs célból rögzített adatait – regisztrációját - a Honlapról törölje.
2.6.3. Az Igénybevevőnek lehetősége van a Honlapon a Szolgáltató „hírlevelére” feliratkozni, ilyen esetben a Szolgáltató jogosult az Igénybevevő – hírlevél megküldéséhez szükséges – adatainak kezelésére. Az Igénybevevő bármikor jogosult leiratkozni a Szolgáltató hírleveléről. A leiratkozás lehetséges a hírlevélen minden alkalommal felajánlott leiratkozási lehetőség igénybevételével, illetőleg a Szolgáltató 1. pontban rögzített székhelyére vagy e-mail címére továbbított írásos nyilatkozattal.
3. A Szolgáltató felelősségének korlátozása
A Szolgáltató a Honlapon történő vásárlással, megrendeléssel kapcsolatban feltételezi az Igénybevevő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.
A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglalt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek, ill. következtek azok be:
- az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a Szolgáltatótól származó bármilyen adat;
- bármilyen működési hiba az Internetes hálózatban, ami megakadályozza a Honlap akadálytalan működését és a vásárlást;
- bármilyen vételi eszközben bekövetkező meghibásodás, bármely a kommunikációs vonalakon;
- bármilyen adatvesztés;
- bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működése;
- bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei a szolgáltató hálózatban.
- Vis major esemény. VIS MAJOR: Vis majornak tekintendő a jelen ÁSZF vonatkozásában az olyan, a Felek által előre nem látható, s nem befolyásolható körülmény, amely a szerződés érvényessége alatt keletkezik, s hirtelen vissza nem fordítható, különleges esemény, részletesen: háború, lázadás, természeti csapás, járvány, tűz, sztrájk, bombariadó. Hirtelen jött olyan betegség, amely a szerződés tárgyát képező szolgáltatások megfelelő szinten való teljesítését akadályozza. Ha valamelyik fél a szerződéses kötelezettségeket nem tudja a Vis major bekövetkezte miatt betartani, haladéktalanul köteles írásban vagy más módon értesíteni a másik felet a vis major körülményeiről, annak elmúltáról.